ارزشيابي توصيفي

دبستان شهيد رضا قيصري اصفهان
ارزشيابي اجراي پيش آزمايشي مقياس كيفي در مدارس ابتدايي در سال تحصيلي 82-1381

Friday, May 23, 2003

باسمه تعالي

در مورخه 30/1/82 روز شنبه گروه كارشناسان سازمان آموزش و پرورش استان خانمها خروشي و موثق از دبستان شهيد رضا قيصري حسن آباد بازديد نمودند. در ابتداي بازديد جلسه اي با حضور آموزگاران محترم پايه اول مجري طرح، آقايان صادقي تشكيل گرديد. در اين جلسه كه برخي از همكاران اداري و همچنين معلم راهنما حضور داشتند در رابطه معايب و محاسن اجراي طرح ارزشيابي كمي و كيفي صحبت گرديده كه وجود دانش آموز زياد در هر كلاس، عدم امكانات كافي، وقت گير بودن طرح، عدم انگيزه كافي براي پيگيري طرح از طرف معلمين مجري طرح، عدم برگزاري كلاسهاي آموزشي و توجيهي كافي براي معلمين، سختي جايگزيني طرح كيفي به كمي، مقابله و عدم پذيرش آن از سوي بعضي از خانواده ها از معايب مطرح شده طرح بوده و همچنين بالاتر رفتن سطح مهارتهاي عمومي دانش آموزان، حساسيت نمره اي، درگير بودن بيشتر معلم و دانش آموز در طول ساعات آموزشي در نتيجه رسيدگي بهتر، از محاسن مطرح شده بوده است. بعد از اتمام اين جلسه خانمها موثق و خروشي از كلاسهاي مجري طرح بازديد نمودند كه ضمن بررسي فعاليتهاي انجام شده توسط دانش آموزان و همكاران توصيه هايي به آموزگاران محترم داشتند.


در ساعت 5/2 بعد از ظهر با دعوت و حضور اولياء محترم دانش آموزان پايه اول جلسه اي تشكيل گرديد. در اين جلسه اهداف طرح ارزشيابي جديد براي اولياء محترم مطرح گرديد. سپس با توزيع كارنامه اي ارزشيابي دانش آموزان به اولياء خود فرم ارزشيابي جديد و موارد آن؛ همچنين پوشه كار دانش آموزان تشريح و طريقه ارزشيابي و كلاسهاي آن توجيه شد. در ادامه جلسه نظرات اولياء محترم درباره اجراي طرح مطرح گرديد كه شكل قضاوت اوليا كم سواد در ارتباط با ميزان موفقيت تحصيلي فرزندان خود از اهم مشكلات و معايب اجراي طرح بود. در پايان در نتيجه جمع آوري نظرات و پيشنهادات حضار اگر كلاسهاي توجيهي آموزش كافي براي اولياء و معلمين به حد كافي و لازم گذاشته شود و همچنين امكانات كافي و بهتر در زمينه اجراي طرح تهيه ديده ميشود، اجراي طرح بهتر و كارآمدتر خواهد بود.


مدير آموزشگاه شهيد قيصري.
حسن آباد جرقويه عليا
حسين صادقي

باسمه تعالي

گزارش جلسه توجيهي اولياء دانش آموزان پايه اول آموزشگاه شهيد قيصري حسن آباد جرقويه عليا در ارتباط با تغيير ارزشيابي توصيفي كمي به كيفي


اين جلسه در تاريخ 18/1/82 در محل آموزشگاه دخترانه فاطميه با حضور مادران اكثر دانش آموزان تشكيل گرديد. مدير آموزشگاه شهيد قيصري ضمن عرض خوش آمدگويي و تشكر از مادران كه دعوت آموزشگاه را پذيرفته و در اين جلسه حضور به هم رساندند كه اين نشان دهنده اهميت دادن اوليا به نحوه آموزش و امور جاري فرزندان خود مي باشد. در ادامه براي اوليا بيان گرديد كه طرح ارزشيابي كمي به كيفي امسال بصورت آزمايشي در آموزشگاه شهيد قيصري به اجرا درآمده است كه فعاليتهاي دانش آموزان در فرمهايي ثبت و انتظاراتي كه از آنها مي رود مورد ارزيابي قرار مي گيرد كه بصورت . ك . ك . ت. ت. ن. مشخص گرديده كه هر كدام داراي معني مربوط بخود مي باشد كه براي اوليا بيان گرديد و هدف اين طرح از بين بردن اين خاصيت بويژه آوردن نمره بيست از دروس ملاك و معيار ارزشيابي و پيشرفت تحصيلي محسوب نمي شود بلكه اوليا ماهانه از وضعيت فرزند خود با مشاهده اين فرمها اطلاع يافته و بيشتر با آموزشگاه در ارتباط مي باشند و از محاسن اين طرح از بين بردن اضطراب و دلهره دانش آموز از امتحان و گرفتن نمره مورد انتظار والدين مي باشد. جهت اين كار در كلاس توسط معلم مربوطه پوشه هايي بعنوان پوشه كار تهيه گرديده و فعاليتهاي دانش آموزان در آن ضبط و ثبت مي گردد وبراي هر درس فعاليتهايي در منزل يا آموزشگاه مشخص مي گردد كه فراگيران آن را انجام مي دهند. اجتماعي كردن و حل كردن مشكلات و مسائل مربوط به خود را فراگير بهتر بتواند در حال و آينده حل نمايد و همچنين بيان گرديد كه در جلسه اي قرار است در تاريخ 30/1/82 با كارشناسان اين طرح در آموزشگاه تشكيل گردد نظرات خود را در ارتباط با اين طرح جمع بندي و در آن جلسه در حضور كارشناسان مطرح نمايند تا به استان منتقل و درباره آن تصميم گيري مي شود.



مدير آموزشگاه شهيد قيصري
حسن آباد جرقويه عليا
حسين صادقي


جهان يادگار است و ما رفتني
به گيتي نماند به جز گفتني

معرفي طرح :

گزارشها و پيشنهادها :

يادداشتها :

تجربه دبستانهاي مجري طرح :

لينكها :

powered by blogger