ارزشيابي توصيفي

دبستان شهيد رضا قيصري اصفهان
ارزشيابي اجراي پيش آزمايشي مقياس كيفي در مدارس ابتدايي در سال تحصيلي 82-1381

Friday, May 02, 2003

باسمه تعالي

اهم فعاليتهاي انجام شده در خصوص طرح مقياس كمي به كيفي ( توصيفي ) پايه اول ابتدايي


دبستان شهيد قيصري


1ـ تهيه دفترچه ثبت گزارش: در اين زمينه دفترچه اي تهيه گرديد كه اسامي فراگيران به ترتيب حروف الفبا درآن نوشته شد و هر برگه اي از اين دفترچه به يكي از دانش آموزان اختصاص يافته و نحوه ي فعاليت فراگيران در كارهاي گروهي و ساير فعاليتهايي كه توسط معلم از دانش آموزان مشاهده شده با قيد تاريخ در دفترچــه ثبت شده است . در ضمن دانش آموزاني هم كه توانايي انجام بعضي فعاليتها را نداشته اند مثلاً بخش و صدا كشي و يا تشخيص صداها ، با اولياء آنها صحبت شد و توصيه شده است كه در اين مورد بيشتر كار ورسيدگي شود.
2ـ تهيه پوشه كار: براي هريك از دانش آموزان پوشه اي تهيه شده و فعاليتهاي خارج از كلاس فراگيران در زمينه هاي مختلف كه شامل درس فارسي ( مشخص كردن كلمات يك بخشي ودو بخشي و سه بخشي ، مجزا نمودن صداهاي هر كلمه و نوشتني تعداد صداهاي كلمات جمله سازي با كلمات جديد) درس هنر و علوم( كشيدن نقاشي در مورد فعاليتهاي مربوط به درس علوم و هم چنين كارهاي تحقيقاتي علوم متناسب با هر فصل كتاب ) كه اين فعاليتها و تحقيقات به كلاس ارائه مي شده و بهترين و برجسته ترين آنها با قيد تاريخ در پوشه كار قرار مي گرفته اند.
3ـ تكميل كردن چك ليست ها: در اين مورد مهارتها و نگرشهاي فراگيران مورد ارزيابي قرار گرفته است و ارزشيابي آنان بصورت چهار مقياس تعيين شده ( كاملاً تحقق يافته، تا حد زيادي تحقيق يافته، نسبتاً تحقق يافته و بيشتر تلاش شود) مي بــاشد كه در هر جلسه 4 يا 5 دانش آموز مورد ارزيابي قرار گرفته و هم چنين با قيد تاريخ در بالاي هر چك ليست تكميل مي شده است .
پس از تكميل چك ليستها ميانگيني هر هدف و رفتار ها در كارنامه توصيفي ثبت شده است.


آموزشگاه شهيد قيصري حسن آباد جرقويه عليا
استان اصفهان


جهان يادگار است و ما رفتني
به گيتي نماند به جز گفتني

معرفي طرح :

گزارشها و پيشنهادها :

يادداشتها :

تجربه دبستانهاي مجري طرح :

لينكها :

powered by blogger